הקצעת שורשים וטיפול שיננית

שיקום הפה: הטיפול למראה חיוך אסתטי ויפה!

בשנים האחרונות, טיפולי השתלות שיניים הופכים לנפוצים יותר ויותר ויש בהם בשורה חדשנית עבור מי שמראה השיניים שלו וחלל הפה לא אסתטי בעיניו והוא מעוניין לשפר אותו. השתלת שיניים מיועדת בעיקרה למי שאיבד, במרוצת השנים, את השיניים שלו או שהמראה שלהן לא אסתטי. מראה שיניים לא אסתטי משפיע על הביטחון העצמי, לא פעם עלול לגרום לבושה ומבוכה ואף מפחית את החשק לחייך חיוך מלא ושלם.

למרבה המזל, כיום ניתן לשנות את רוע הגזרה בעזרת פלאי האורתודנטיה. ישנן כמה שיטות של השתלת שיניים שכדאי לדעת עליהן, שיטות שיהפכו את החיוך שלך לכזה שיהיה מלא בשיניים צחורות ויפות. ביחד עם הרופא המומחה תוכלו לבחור בשיטה שהכי תתאים לכם באופן אינדיבידואלי. על כן חשוב לפנות לרופא שיניים אורתודנט מומחה בעל ניסיון וידע על בוריו בתחום, וכך תוכלו להשיג את המטרה של הטיפול ולהנות מתוצאותיו. השיטות השונות נבדלות זו מזו ומותאמות למצב ההתחלתי של חלל הפה והשיניים של המטופלים, כאשר לאחר ביצוע סקירה מקיפה ואבחון מדויק של חלל הפה והשיניים המסתמך על צילומי רנטגן, הרופא המומחה ימליץ על השיטה הטובה ביותר בעבורכם להשתלת שיניים מיטבית. הבאנו בפניכם על קצה המזלג כמה משיטות השתלות שיניים.

השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים קצרים

מדובר בשיטה שמיועדת למצב שבו לא ניתן לעשות שימוש בשתל רגיל בשל עצם קצרה מדי שצריך להאריך אותה. לשם כך מדובר בהשתלת שיניים שצריכה להתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון, יש לבצע השתלת תחליף עצם שמטרתו להאריך את העצם ויש להמתין חודשים ספורים עד שהעצם תקלוט אותו, ורק לאחר מכן אפשר לחבר לשתל את החלק החיצוני של השל המלאכותית. בניגוד לשתל רגיל שמוברג לעצם, בשיטה זו נועצים את השתל לעצם וממקמים אותו ללא יכולת תזוזה או שינוי של מיקומו.

השתלת שיניים בעזרת הרמת סינוס בלון

ישנם מקרים שבהם חלל הסינוס שמעל חלל הפה קרוב מדי ולא מאפשר הכנסת שתל כחלק מטיפול של השתלת שיניים. במקרים שכאלה צריך להפריד את ההשתלה מפעולה מקדימה שנקראת הרמת הסינוס, וניתן לבצע אותה באמצעות בלון או באמצעות הליך כירורגי אחר, מדובר בפעולה שמטרתה הגבהה של חלל הסינוס. לאחר ההגבהה ניתן לבצע בקלות את ההשתלה של השתל הראשוני ולהמשיך בתהליך הטיפולי כסדרו. גם לשיטה זו יש כמה דרכים לביצוע כגון: הרמת סינוס פתוחה או הרמת סינוס סגורה, ושיטת הטיפול תיבחר על ידי הרופא שיניים המומחה בהסתמך על כל הנתונים הרפואיים.

השתלה בשיטת On All 4

מדובר על השתלת שיניים מרוכזת של מספר שיניים סמוכות שחסרות בפיו של המטופל, ההשתלה מתבצעת בו זמנית. מדובר בהשתלת שתלים במיקומים מרכזיים בחלל הפה ביחס לשורה השיניים המושתלות, בדרך כלל 4-6 שתלים, יתרון מרכזי בשיטה זו הוא הטיפול החד יומי שבו מבצעים את השתלת השיניים שלאחריה תוכלו לחזור לשגרה. כמו כן, שיטה זו מונעת את הצורך בהליך כירורגי מורכב ופולשני כמו הרמת סינוס או השתלת עצם, יש לה אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ותוך מספר שעות מושתלות בין ארבע לשש שתלים דנטליים.

גיא שרון מומחה השתלת שיניים