fbpx
הקצעת שורשים וטיפול שיננית

כל הטיפולים

שיקום הפה: הטיפול למראה חיוך אסתטי ויפה!

בשנים האחרונות, טיפולי השתלת שיניים הפכו למבוקשים מאד, וזאת בזכות הבשורה הגדולה שהם מביאים עימם למטופלים אשר סובלים מבעיה אסתטית בשיניים המצויות בחלל הפה. אין אדם שלא רוצה לחייך חיוך מלא ואסתטי עם שיניים ישרות, לבנות, יפות, שלמות ובריאות. כיום למרבה המזל, מי שלא ניחן בחיוך שכזה בדרך טבעית – יוכל לבחור לבצע השתלת שיניים מלאכותית, שתשפר פלאים את רמת האסתטיקה של חלל הפה שלו בכלל, ושל השיניים שלו בפרט. וכפועל יוצא, תגביר את רמת הביטחון העצמי ותגרום לחיוך בריא ויפה מתמיד.

כיום עם ההתקדמות הטכנולוגית והתמורות שחלו בעולם הרפואה בכלל ובעולם רפואת השיניים בפרט, קיימים סוגים שונים של טיפולים כירורגים נלווים להשתלות שיניים, המותאמים באופן אינדיבידואלי לכל מטופל ובהתאם לצורך הטיפולי. אחד מהטיפולים מתבסס על הרמת סינוס ויש תנאים מסוימים שבהם צריך יהיה רופא השיניים לנקוט בגישה זו.

מהי הרמת סינוס ואיך היא קשורה לעולם השתלות השיניים?

הרמת סינוס הינה פעולה כירורגית שמבוצעת בחלקה האחורי של הלסת העליונה. הרמת סינוס מתבצעת במקרים בהם קיים החשש שעצם הלסת הקיימת לא מספיקה לצורך השתלת שיניים, ושלא תתאפשר אחיזה של השתל הדנטלי בעצם המקורית. מטרתה של הרמת סינוס היא השתלת תחליף עצם שמטרתו לבצע באופן מלאכותי סוג של הגבהת העצם הקיימת, וזאת על מנת שיהיה ניתן להתבסס עליה בעת החדרת השתלים הדנטליים שעליהם מבוססת השתלת השיניים המלאכותיות. אם החדרה של שתל אל תוך חלל הסינוס תתבצע ללא ההרמה – ייתכן שהשתל יידחה ולא ייקלט, לא תהיה לו אחיזה בעצם, ואף ייתכנו דלקות וזיהומים במקום ואי אפשר יהיה ליהנות מתוצאות מעולות של פעולת ההשתלה. לאחר ביצוע מוצלח של הרמת סינוס – אפשר לעבות את העצם במקום ולהכין את הפלטפורמה לביצוע ההשתלה הלכה למעשה. ישנן שיטות שונות לביצוע הרמת סינוס כגון:הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה, ורופא השיניים יאבחן את הצורך על פי הנתונים הרפואיים הקיימים ועל פי סיכויי ההצלחה של קליטת השתל הדנטלי החדש.

מה עוד כדאי לדעת על הרמת סינוס?

במקרים בהם יש צורך בהרמת סינוס, השתלת שיניים מוצלחת תוכל להתבצע רק לאחר ביצוע ההרמה. על כן אין אפשרות לבצע את התהליך כולו ביום אחד, שכן נדרשת תקופת החלמה של מספר ימים לאחר הרמת הסינוס.

מדובר בהליך כירורגי והשיטות השונות נבדלות זו מזו ברמת הפולשנות שנדרשת – חתך קטן מבחוץ או מתוך חלל הפה הפנימי לשם ביצועה. למרות אחוזי ההצלחה הגבוהים של טיפולי הרמת סינוס ישנו סיכון של החלמה איטית, במקרים אלו יהיה צורך להמתין להחלמה מלאה של האזור, שעלולה לארוך כשלושה עד ארבעה חודשים. לאחר ההחלמה המלאה של האזור ניתן יהיה להמשיך בתהליך הטיפולי האורתודנטי. דבר נוסף שצריך לדעת מראש, מדובר בהליך כירורגי שיכול לגרום לתופעות לוואי כגון: כאבים, נפיחויות, בצקת, או דימום אך לאחר קבלת התוצאות הרצויות הכל מתגמד ותוכלו להנות מחיוך שלם ואסתטי יותר מתמיד. 

הרמת סינוס